torsdag 6 januari 2011

Soppa på en spik

Känner att jag fylls av ny energi och nytt hopp om en ljusare framtid. Det är nämligen en del jobbiga grejer som pågår "of Blogg" så att säga som måste styras upp och klaras upp innan man kan gå vidare med att må bra.
    En sak är säker, hur egoistiskt det än kommer att låta så kommer det här året att innehålla mkt botgöring för min egen del. Tidigare har jag ju skrivit lite lätt om att jag någonstans bland alla svängar de senaste 8 åren tappade bort mig själv på vägen. Nu är det dags att hitta igen mig. Alltså, jag ska göra saker för MIG för att JAG ska må bra. Ska inte gå några sinnessjuka dieter, ska inte ta på mig saker jag inte vet att jag inte klarar av, men framför allt ska jag gå till ruta 1 och fundera lite på hur jag vill leva mitt liv och hur jag på bästa sätt pusslar ihop det med min familj.
    Jag ska lära mig att stå på egna ben och stå för vem jag är och vad jag vill. Jag ska lära mig att säga ifrån och ifrågasätta och om någon väljer att försöka sänka mig pga jag står upp för mig själv så kommer huvuden att rulla.   Den här gången är det på riktigt och inte massa löst prat. Och vet ni vad, livet kommer att bli fantastiskt oavsett så länge jag vet vem jag är och vad jag vill=)
    Så, Dennis tittar på Fåret Shaun. Ett riktigt bra barnpogram faktisk. Dennis kan inte riktigt säga Fåret Shaun så därför har han kommit på ett bättre namn nämligen "Fåret Karlsson".


1 kommentar:

  1. Det låter klokt och inte egoistiskt :). Im proud of you!

    Kram

    SvaraRadera