onsdag 5 januari 2011

Kalender

(Bild tjyvad av: Anna Wiklund http://www.annawii.devote.se/)
Längtar tills jag får se bilderna på Benji
.

Jag har funderat och funderat om det blev något av den där kalendern jag fick designa själv hemma hos Anna  tryckdig.se för ett tag sedan. Jag behöver den ju, de e ju ett nytt år å allt. Idag ringde hon och berättade att den har kommit och det gör mig glad. Men jag skulle tydligen inte få den förrän jag pratat med en doktor, Anna tror nämligen att jag är döende.....vilket iofs jag kanske har låtit både henne och alla i min omgivning tro.
    Sanningen är den att det har verkligen känts som att jag vatir redo att kasta in handduken, men inte endast pga de fysiska prövningarna jag utsatts för de senaste dagarna utan mest för hur jobbigt det har varit att inte ha någon som helst ork i kroppen och ändå måste stå pall och ta hand om barn, vilket jag med nöd och näppe fixat. Ännu en gång: Stora CREDDS till ensamstående mammor och pappor där ute som inte har någon som kan avlasta vid sådana här tillfällen. Jag har ju iallafall haft Anna som har erbjudit sig att ta pojkarna, men jag har varit tjurskallig och tänkt att om jag har magsjuka få dom det och då får både Anna och Micke det oxå. Bit ihop och vänta på maken.
    MEN, vette fan om jag har magsjuka, ingen annan verkar ju bli sjuk förutom jag. Jag tror att jag har ätit något knas som gjort mig så sjuk, men jag kan inte komma på vad det skulle vara.
    IDAG är jag mycket piggare och det är SÅ ofantligt skönt. Visst, att ta mig upp för trappan orsakar akuta andningsvårigheter men då är det ju tur att sängen är nära att rasa i hop i.

4 kommentarer:

  1. Skönt att du mår lite bättre men den STORA frågan är: har du varit hos doktorn? Det blir ingen kalender förrän du gått och jag är stenhård. Vill att du ska bli frisk och jag är orolig för dig gumman.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nä, jag har inte varit hos någon doktor ännu. Men snart. Jag får inte träffa någon doktor förrän magsjukefaran är.
    Men på fredag ska jag nog kunna pallra mig till sjukan och ta nya prover.

    SvaraRadera
  3. Men vännen! Varför får vi inte hjälpa dig! Klart vi tar killarna så du får vila upp dig!

    Säg bara till! Jag hittar på nått kul med dom!

    SvaraRadera
  4. Maria: Ja men du vet...De ba bli så ibland. Speciellt då det handlar om magsjuka. Man vill ju helst inte smitta folk.

    SvaraRadera