söndag 9 januari 2011

Snö ute, snö inne, sol i hjärtat sol i sinnet

Önskar -7 grader, vindstilla och strålande sol idag och ett par skotrar på det.


Dennis väckte oss vid 8. Kändes som det fortfarande var mitt i  natten. När jag en liten stund senare klev upp och tittade ut genom fönstret var det bara vitt överallt. SUCK! Jag hade hoppats på ännu en solig dag så att motivationen att ta sig ut kanske blev lite starkare.
    Jag och Daniel har kanske, förhoppningsvis, en framtida gemensam hobby. Det kanske låter löjligt att man vill ha en hobby med den man är gift med eller så är det en självklarhet för de flesta. För mig har det inte varit en självklarhet tidigare. Men ju mer man utvecklas ju mer vet man vad man vill. Fotografering ska vi prova oss på. Det visade sig nämligen att han sysslat lite med sådant  under skoltiden och tyckt att det var roligt.
    Jag kan inte somna på kvällarna. Det är så mycket tankar som snurrar runt i huvudet och jag börjar ofta tänka på saker som är djupa och jävligt sorgliga. Ofta är det saker jag inte kan rå över så att ligga och må dåligt över det hjälper ingen.
    Jag kan heller inte ligga bekvämt. Kudden är oskön, täcket är inte som det ska osv. Blir tokig snart. Jag måste få rutiner snarast annars kommer jag att bli deprimerad.

Nu ska jag fortsätta dricka mitt te och äta mina skorpor med marmelad på. 
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar