torsdag 6 januari 2011

2010


 



Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Ja, mig hände det många saker jag aldrig gjort förut. Jag började året med att pulverdiet, byta yrkes inriktning helt och hållet.Lärde mig lite lätt att DJ:a och utförde det jag lärt mig på krogen med dansande publik. Körde bil i Norge, tälta i Norge, fiskat i Norge, besökt en värstingkyrka, arbetade inom äldreomsrog, gjort ett pepparkakshus och mkt mkt mer.




Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gick ner i vikt sedan gick jag upp nästan allt igen.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inga nära vänner direkt men många bekanta har fått barn. Har dock inte fått träffa så många av dem, men en del bebis har man fått snusa på.

Dog någon som stod dig nära?
Nej inga nära dog. Tack och lov.

Vilka länder besökte du?
I år har jag varit i Norge tillsammans med Hellebelle. Vi var på Roadtrip.


Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Jag vill ha ett lugnt år utan massa sjukdomar. Karaktär, jobb och ett badkar.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
17/7, 21/8 och varför förblir osagt här.

Vad var din största framgång 2010?
Skolan framförallt och insikten av att jag kanske faktiskt är bra på något.


Största misstaget?
Att jag inte fortsatte träna och behöll den sundare livstilen jag kämpat med.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
2010 fick jag uppleva diverse sjukdomar jag aldrig tidigare haft. Lunginflammation tät följt av bihåleinflammation. På det fick jag eventuellt något som kallas Endometrios som innebär oerhörd smärta i livmodern och andra tråkigheter.

Bästa köpet?
Min dator.

Vad spenderade du mest pengar på?
Jag vet inte riktigt om jag ska vara ärlig, men 500 kr i veckan i8 veckor för att gå ner 24 kilo tycker jag är ganska mkt pengar.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att skolan gick som en dans på rosor.
Jag och Micke (Tolli) på Stråket i Östersund i somras

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Tror kanske inte att någon speciell sång kommer att påminna mig om just 2010. Men diverse hiphoplåtar kommer garanterat att påminna mig om "HipHop Is so 2010"

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog både och. Mer glad skulle jag kanske vilja säga.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade träffat mer vänner, tagit mig för att fara runt mer, och gjort mer roliga grejer med barnen.



Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag önskar att jag bekymmrat mig mindre och varit lite mera "Go with the flow" på ett nice sätt.

Hur tillbringade du julen?
Hemma i vårat hus tillsammans med maken, barnen och mamma

Blev du kär i år?
Japp, i Charlie Hunnam och motorcyklar


Favoritprogram på TV?
Svårt att säga, tv tittande har i år inte varit samma prio i år som tidigare, men "Deadliest Catch" har varit en favorit.

Bästa boken du läste i år?
Det har varit väldigt tunt på bokfronten i år. Jag kommer inte ens ihåg vilka böcker jag läst förutom de två senaste. Så jag vill inte nämna någon. Eller det kanske är värt att nämna Keplers böcker.

Något du önskade dig och fick?
Snö på min födelsedag, bra betyg, och en fin gitarr.

Något du önskade dig men inte fick?
Gud ja, många saker. men det får jag förr eller senare. Det gäller bara att vilja ha dem tillräcklig mkt innan mina önskningar går i uppfyllelse.


Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag utförde mina plikter som praktikant på hemtjänsten (vilket jag gillade). Jag skottade snö. PÅ kvällen som kom fina vänner till min med jätte fina gåvor och vi fikade och hade det trevligt.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer frihet att göra det jag ville, mer jobb, energi, karaktär, mindre energi krävande människor runt omkring mig. Att det blev regeringsskifte och att sverigedemokraterna blev utskrattade av svenska folket.

Vad fick dig att må bra?
Mina barn, mina vänner, naturen, musiken och att jag fick bra betyg



Vem saknade du?
Klyschan med att jag saknar mina barn när jag är borta från dem stämmer väldigt väl in på mig det här året. Har varit borta från Dennis mer än någonsin tidigare. Och så fort Benji åker till sin far gapar det ett stort tomrum i min närhet.

De bästa nya människorna du träffade?
I år träffade jag Ariane som är Helenas lillasyster från Schweiz. En helt underbar ung tjej som lätt smälte in tillsammans med alla. Sedan så har jag ju träffat ett gäng nya kompisar via skolan. Alla är de helt olika som personer och alla lika bra på sina sätt.

Ariane
Mest stolt över?
Jag är mest stolt över skolan som ni kanske redan märkt. Stolt över allt jag lärt mig och allt jag kommer att ha andvändning för senare.

Högsta önskan just nu?
Att jag i de val jag gör inför 2011 kommer att få mig och mina barn att må bra. Att jag skall göra det bästa utifrån de situationer jag hamnar i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar