tisdag 18 januari 2011

Knatch leder till åldersnojja

Idag har saker och ting flutit på lite bättre. Känner mig iofs fortfarande lite lost på praktiken men det flyter på. Det är så mkt man ska tänka på och komma ihåg. Det är mkt siffror man ska komma ihåg och jag och siffror går inte riktigt bra ihop.
    Idag fick jag göra massa kontroller, det var ruskigt ovant, klumpigt och lite tarvligt. men det gick. Något jag måste öva ännu mer på är blodtrycks kontroll ialla fall. Men kolla tempen, kolla blodsocker, blodprover och syresättning har jag fått prova idag. Min handledare slängde upp armvecken och sa åt mig att sticka. det kändes först jävligt pirrigt men det gick ganska bra trots att jag var så nervös att jag skakade om händerna.
    Till en annan sak. I morse kl 6:56 klev det på två stycket tok flummade (läs drogpåverkade) unga killar på bussen. Dom klampade längst bak i bussen och började fråga runt om inte nån hade knatch (cannabissativa, ha ha visst är jag ball som kan det latinska namnet). Inte direkt diskret frågade dom utan de skrek ut "KNATCH, ERE NÅN SOM HA KNAAAATCH". Jag hoppades att dom skulle fråga mig så jag satt och klurade på vad för roligt svar jag skulle ge för att minnsan bevisa att jag nog allt visste vad de va (det kändes som att dom var 08 kisar som trodde dom slängde sig med 08 slang), men jag fick aldrig frågan. Jag ser alltså ut som en medelålders överviktig mamma som antagligen inte vet vad knatch är. Jag blev lite besviken. Inte för att det är en merit att veta vad knatch är utan mest för att jag ser så gammal ut att jag i vissa personers ögon troligtvis aldrig ens hört ordet susa förbi med vinden. Det är ju bra egentligen. Det är bara det att det fortfarande känns som det bara var ett par år sedan jag inte fick komma in på annat än fredags Draggen eller sommar Droskan, dit jag förövrigt inte var så ofta. Nu är jag till och med så jävla gammal att jag kommer in på pensionärs REX. Nu kanske jag överdriver min åldersnojja ganska kraftigt då jag både har vänner och bekanta som är betydligt äldre än mig och som faktiskt insett det därmed att "man är inte äldre än vad man känner sig" lönar sig. Fast jag känner mig ju iofs som en skröplig 60 åring för tillfället och jag är jävligt avundsjuk på mina vänner som är närmare 40 och ÖVER 40 som är piggare och fräschare än vad jag är. Det är nog därför jag är så bitter över att bli äldre, och avundsjuk, dom åldras med behag and I dont.
    Skit sak samma. Jag bara skriver.
    Idag har jag haft det roligt sedan jag kom hem.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar