fredag 21 januari 2011

Benjamin

Jag "fick" min nya kamera häromdagen. Tyvärr så var glädjen över att äntligen ha fått den speciellt stor då Daniel bara någon dag innan mer eller mindre förbjudit mig att köpa den......fast jag redan hade det, det visste ju inte han. Men visst var det spännande trots allt.
    Så så fort jag lagt Dennis, städat undan och torkat alla ytor så att min kära kamera inte skulle bli befläckat med någonting, så tog jag fram henne min Nikon D5000. Omsorgsfullt plockade jag fram alla delarna och och gick nogrannt igenom hur allt skulle pusslas i hop och vad allt var.
    Jag gick in till Benji som satt och spelade tv spel för att göra honom till mitt objekt då jag provade mig fam på kameran. Men efter att ha fotat ca 150 bilder så gav minneskortet upp. "Minneskortet går inte att formatera. Minneskortet kan vara defekt. Byt ut minneskortet"  WTF????
    Ja, så den lilla glädjen som innefunnit sig försvann ganska omgående då jag insåg att det medföljande minneskortet verkade vara defket villket innebar att jag inte skulle kunna fota något mer. Jag hoppas nu att jag skall kunna fara upp till Cyberphoto och byta ut mitt minneskort mot ett nytt och ett med mer gb.
    Här är iallafall en bild som han fastna på kortet.

Visst är han fin. Han är lika snäll som han ser ut att vara. Mammas hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar