onsdag 1 februari 2012

What to do?!

    Dennis och Danne är fortfarande på vift. Känns tomt. Konstigt det där, ibland så längtar man efter lugn och ro och att få vara själv från dom, men nu när man väl har chansen så är jag mest bara lamslagen och stressad. Jag vill att dom kommer tillbaks nu.
    Tur jag har Benji och Meja iallafall. Man kanske skulle bli en sådandär familjen annorlunda och skaffa ett gäng ungar till. För det är ju jag som gjord för........not.
    Var på Köppra (Konsum/Coop) igår tillsammans med grannfrun, och medan jag stod och väntade på att hon skulle packa ihop sina varor så lyssnade jag till en konversation som hölls högljudt av en av Holmsunds "orginal", där hon ojade sig högt när ett gäng flyktingar kom in och skulle handla. Hon kallade dem bland annat för maffia. Nä, nu fick det minnsan vara nog. Vi har inte plats för dom här osv, jäkla invandrare.      Jag stod som vanligt och kokade då jag hörde vad som sades men valde att inte lägga mig i.  Vill bara säga en sak: det är en JÄVLA skillnad på INVANDRARE och FLYKTINGAR.
    Jag tänker att det bra att Holmsunds Kommun kan bidra med ett asylboende. Hoppas att de flesta Holmsundsbor kan lägga sina jävla fördomar åt sidan och försöka se till att dessa flyktingar får det så bra här så länge som de stannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar