onsdag 15 februari 2012

Vardagstjaffs....

    Vet inte riktigt om det har gått fram här i min lilla blogg, men den heter "Hanna`s Vardagstjaffs" för att den handlar just om min vardag. Jag skriver inte för att roa er eller framställa mig som en intressant och spännande person, även fast jag är det. Jo, faktum är att jag är jävligt spännnande och intressant på alla sätt och vis, det vet ALLA som känner mig. När man är mammaledig så händer det sjukt mkt grejer varje dag.....trodde det framgick klart och tydligt i mina inlägg.
    Ta bara idag, då fick jag ju skotta mig ut från gården och sedan släpa barn och barnvagn till dagis. Efter det gick jag till min mamma och läste tidningen, drack kaffe och låg i soffan ett tag. Då det var gjort hämtade jag Dennis på dagis för att sedan gå hem och skotta ännu mer. Då vi kom in bytte jag om till pyjamas och käka lunch. Nu sitter jag här. Kom inte och säg att det är ointressant......

    Bjuden på Little Leo`s dop som är i mars. Börjar inse att det kanske är dags att ordna namnfest för Dennis och Meja snart. Dennis blir fyra år i juni så man kan väl säga bättre sent än aldrig? Men jag hatar att styra upp grejer, och framförallt sådana här saker. Men jag ska ge mig i kast med att hitta en lämplig lokal och skriva ner en gästlista. Sedan ska jag knåpa ihop en önskelista åt kidsen för det är ju det en namnfest handlar om...presenterna. Båda önskar sig varsin vuxen skoter. Meja önskar att mamma Hanna får gå till frissan och Dennis vill att hans mamma ska få nya kläder. Båda tycker att mamma Hanna ska få guldhalsband, armband, örhängen och ringar oxå. Ett nytt badrum, var sitt sovrum, en altan och en ny bro finns ocå med på önskelistan.

    I dag tänker jag oxå bestämma mig om det blir en tur till Stensele i helgen eller inte. Nu ska jag fortsätta mitt spännande liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar