tisdag 21 februari 2012

Underbara Sol


Notera Mejas vikta öra. Lill tomten

    Tänk vad mkt det gör för själen och sinnet att vakna upp med två av tre änglar sussandes bredvid mig i sängen och att solen strålar utanför. Tänk att vårt humör är så påverkat av vädret.
    Meja och jag har fortfarande inte åkt på magsjukan. Vaknar vi upp i morgonbitte och fortfarande har klarat oss så känns det kanske som att man kan börja andas ut.
    Dennis är hyper och måste få komma ut lite. Ska gå ut på gården och gräva lite i snön så han får frisk luft och sol.
    Benji försöker, inte helt oväntat, att spela på det här med magsjukan så länge han bara kan. Han har ju försökt vara fejksjuk  hur länge som helst nu eftersom han typ aldrig blir sjuk, och vet ni vad, jag låter honom hållas lite till. Men i morgon skall han till skolan och till sin far. Så jag ska ändå lite senare i dag piska upp honom ur sin säng och se till att han tar sig ut i solen en liten stund.
    Nu ska jag kasta i mig fruskosten jag sippat på i en halvtimme, klä mig, Dennis och Meja och traska över till grannfru Isabelle för att sitta i solen och ev dricka kaffe.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar