torsdag 2 februari 2012

My lovley little Devil!

HinHåle himself
    Dennis mitt lilla energiknippe. Jag säger som ena mamman i serien "Familjen Annorlunda" : "Man får vara beväpnad med väldigt mkt tålamod". Att vara mamma till en Dennis är lite som att vara mamma till 4 barn samtidigt ibland. Förutom att vara världens envisaste unge som gärna slår dövörat till och som gärnar pratat HÖGT och MKT och ritar och förstör allt han kommer åt, så är han världens charmigaste, roligaste, sötaste och ömsinta pojke ever.
    Som tant Anna sa igår så är Dennis oxå kontrasternas pojke. Han älskar att klä sig i strumpbyxor, höga klackar, måla naglarna, sminka sig och fixa håret och gillar allt som glittrar samtidigt som han älskar allt som har med lastbilar, bilar, stora maskiner och en massa andra "manliga" grejer. Det är roligt att se att han inte dissar allt som är kvinnligt om än hans far som är en "typisk" karl känner sig lite obekväm då Dennis springer runt i nylonstrumpor och smink.

  

4 kommentarer:

  1. Hahaha... Det där tycker jag är lite kul. Killar har ju annars en tendens att tycka att allt "tjejigt" är pinsamt. Äldre killar tycker att nylonstrumpor på en kille är helt fel och väldigt "bögigt". Kan tänka mig att pappa oroligt tror att det är på väg utför med sin son. Hahaha..
    Dags att skrota det där med tjej- och pojkkläder eller leksaker. man gör vad som är kul.

    Hälsa honom att även stora killar som jag tycker att strumpbyxor är ett alldeles förträffligt plagg som är perfekt i kombination med shorts. Jag använder det ofta och det funkar perfekt även på vintern. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dennis kanske blir påverkad av att han har så starka kvinnliga förebilder i sitt liv, kvinnor som förövrigt uppmuntrar honom att anamma sin kvinnliga sida.
      Håller med om att det är tråkigt med hela tjej/kill grejen, speciellt då äman är och ska köpa leksaker.

      Jag ska hälsa honom att strumpbyxor på karlar funkar lika bra som på småbarn och kvinnor!
      Tack

      Radera
  2. awww vår lillguldklimp. Han är mitt lyckopiller både när han är med mig och när jag tänker på hur söt och rolig han är :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, han är för söt. Just nu är han inne i en "varför då" period....det är roligt, men samtidigt väldigt frustrerande att svara xakt varför saker och ting fungerar som det ska.

      Radera