onsdag 8 februari 2012

Minnet är bra, men kort

    Har haft en rätt gemytlig vecka än så länge som har innefattat umgänge med olika kompisar.
    Måndagen började jag med att hälsa på hos Irina som nu mer är dagmamma. Det var trevligt att få surra en stund med henne även om det var livat runt i kring. Det var dock jobbigt att inse hur snabbt man blir kass på att prata engelska då man inte använt sig av det på länge. Irinas syster, Natalie, pratar man antingen engelska eller Ukrainska med och efter som att min Ukrainska är lite ringsrostig så körde vi stenhårt på engelska.
    Kom i vanlig ordning hem från Irina med gåvor, denna gång ett par tjusiga klänningar till Meja.
    På kvällskvisten så tog jag och ett par av grannfruarna en långproenad runt Holmsund och det var hur trevligt som helst. Villken tur jag har som har så jordnära, roliga och snälla grannar.
   
Tisdagförmiddag spenderade jag med Meja, Maria och lilla Olivia. Det var riktigt trevigt det oxå. Jag gav Olivia en röd overall som jag inte tvättat....pinsamt att ge bort kläder som är smutsiga. Men det är ju jag i ett nötskal, måste ordna till mig en smula tror jag.
    På väg hem från Maria glömde jag bort Helena, tur hon hade vett att känna det på sig annars hade hon fått vänta på mig länge.
    Helena följde med oss hem. Jag bjöd henne på en delikat gourmè middag bestående av blodpudding, bacon och hallonsylt (?). Alltså, hallonsylt till blodpudding var ju nåt helt nytt för mig, trodde att Helena skämtade då hon sa att det var det som gällde. Men det var ju tur för henne att jag hade hallonsylt. Dennis verkadde gilla det oxå.

Kollar in kompisen


    I dag har jag hälsat på mormor på korttidsboendet hon är på. Att "StorJenny" lockade med kaffe var oxå en bidragande faktor varför jag gick dit då kaffet här hemma lyste med sin frånvaro.
    Efter surr med Jenny och mormor så tog jag och grannfrun Katarina en lååång promenad med en kafferast hos min mor.
    I morgon skall jag på Öppna Förskolan tror jag,och på fredag ska jag till grannfru Isabelle och leka med kidsen, det ska bli najs.
  
    Är ju bjuden på fest nu i helgen, med 80-talstema, har fixat barnvakt och allt men känner mig lite nervös och oförberedd. Är jag redo att lämna bort Meja en natt? På det så ringde en av mina systrar och frågade om jag inte hade möjlighet att komma på en annan syster 40-års fest på lördag....i Vilhelmina. Synd att jag inte vetat det långt tidigare. Vet rent inte hur jag ska göra. Klart jag vill fara på syrrans 40 årsfest men att styra upp allt man måste med barn, körning å boende känns tungt. Kanske bara stannar hemma och drar täcket över huvudet. Vad som händer återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar