onsdag 29 februari 2012

Varför är jag så ful.

    Jag har väl som alla andra komplex för diverse grejer då det gäller mitt utseende.Det här med övervikt och sådant är ju egentligen inte lönt att ta upp eftersom det är något jag får skylla mig själv för och för att det går att göra nåt åt det så man blir relativt nöjd igen. Nå, det jag har haft komplex för under alla år är min grodhak/hals. Gillade förr att gömma den i polotröjor och idag gillar jag att gömma den i sjalar eller halsdukar. Det är ju inte så mkt att göra åt, de e ju bara att leva med det. Sedan har jag ju inte alltid varit helt nöjd med min näsa, men det äju inte heller nåt man kan göra så mkt åt. Acne och ärr efter gamla finnar är ju lite småjobbigt oxå men inget jag kanske grämer mig allt för mkt över. I det stora hela har jag ändå alltid känt mig ganska nöjd med mitt fejs, som jag tror dom flesta människor är (med sina fejs alltså), för hur skulle det annars vara? Alltså om så många gick omkring och tyckte de hade ett hemsk fejs.
Det jag vill komma fram till är att jag känt att det funkar, huvudsaken är väl att jag gillar det? Men nu den senaste tiden när jag tittar mig i spegeln eller kollar på foton är det nåt som känns fel. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men jag tycker att jag är fulare än förr? What`s up with that lixom? Äre för att jag är äldre? Eller har det hänt nåt konstigt i min hjärna. Jag skiter i om nån annan tycker jag är snygg i fejset bara jag kan få tycka det igen. Det är ju inte bra för självförtoendet att kolla sig i spegel och tänka "Men de va då FAN vad jag ser ut".
Kanske ska sätta upp sådana dära texter på spegeln där det står "Du är toksnygg" "Du är smartast i världen" "Du är bäst på allt"

Näe, nu ska jags tälla mig framför spegeln och stirra mig själv i ansiktet och säga "Fan vad snygg" som ett mantra i en halvtimma......vem vet det kanske hjälper.

2 kommentarer:

  1. Ja du Hanna det där är inte lätt men det är ofta känslan hur man mår inifrån som avspeglar hur man uppfattar sig själv utifrån,du är jättefin Hanna titta bara på dina barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var klokt sagt. Tror kanske jag har lagt ner för mkt fokus på hur jag ser ut nu den senaste tiden och låtit det ta över litegrann och jag tror inte att det riktigt är min grej.
      Du har rätt, mina barn är hur fina som helst! =)

      Radera