fredag 24 februari 2012

Biggest loser!

    Den här dagen har varit väldigt angenäm på fler än ett sätt. Den började med häng på Öppna Förskolan med massa andra sköna mammor och barn. Sedan fortsatte jag, Dennis och Meja till Busplaneten där vi mötte upp GrannFrun Katarina med dottern Greta. Kidsen lekte av sig i ett par timmar medan jag satt på en stol, drack cola och och lät Katarina göra golvarbetet.
    Väl hemma kom maken hem lite tidigare än jag trott så då dumpade jag alla barn i hans famn och efter middagen så for jag och Katarina till gymmet för att avklara min första träning på typ 2½ år. Jag sprang på löpbandet i ett par minuter och fick därefter blodsmak i munnen. Sedan satt jag och ojjade mig vid några styrketräningsmaskiner och höll på att kräkas resternade tid. Såg ut som och kände mig troligvis som de där deltagarna i Biggest Loser på deras första träningspass. Den fysiska formen är på topp. Jag hade träningvärk i vaderna innan jag satt min fot utanför gymmet. Men jag har ju en hel hög med ursäkter varför saker och ting inte riktigt gick så bra på gymmet. Ni vet, hälsporren, höften, för lite kaloriintag under dagen, dåliga skor osv, osv.
    Barnen gick lätt att natta och jag fick avsluta dagen med ett nr av Pondus.
    De mindre angenäma sakerna som hänt under dagen var att Meja fick ett par vaccinations-sprutor, därefter var hon mer eller mindre otröstlig så jag flydde från BVC så fort jag kunde.
   Ja, insikten om att jag någonstans trodde att jag var i bättre form än vad jag egentligen var var ju inte heller så himla angenäm....och det där med träningsvärken.
   Sedan när jag just var på väg in i drömmarnas värld för några timmar sedan så ligger Meja vaken och jollrar på i sin säng. Hon fnissar och skrattar och gnäller om vart annat. Jag har försökt med alla knep jag kan (stoppa in tutten i mun och hoppas på det bästa) men ungen vägrar sova. Så nu sitter vi här mitt i natten i köket. Jag är så trött att jag nästan somnar på plats och Meja verkar gå på nåt centralstimulerande då hon verkar hur pigg och glad som helst. Visst är det gulligt och alldeles bedårande på alla sätt och vis då en liten bebis sitter och skrattar för sig själv, men min personliga åsikt är att det kan dom hålla sig till på dagarna då det känns mer okej att de är vakna.

Update: Meja gäspade just stort....så nu j-vlar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar