söndag 19 februari 2012

Klorin, handsprit och ytdesinfektionsmedel

Bus

Bråk
   
Än så länge står jag pall mot magsjukan, men kan nästan lova att i morgon då Danne far och jobbar borta flera dagar så kommer magsjukan att slå till hårt. Benji fick magsjuka hos mamma i natt. Han hade spytt på hennes matta. Dessutom hade hon varit i tvättstugan till halv tolv på natten och tvättat våra kläder. Nu skulle hon ställa sig och stryka allting. Hon är en martyr. Ni får ju inte tro att jag tvingar min mamma att tvätta våra grejer på det viset hon gör, jag bad henne faktiskt att ta det chill med tvätten men hon ville få saker och ting klart. Sedan har hon tagit hand om min magsjuka son hela natten för att sedan ÅTERIGEN kl 6 i morse gå ner till tvättstugan för att torka golv och städa bort efter sig. Min mamma är en riktig tvättstugetant, en sådan där som sätter upp lappar i tvättstugan och om det är någon som inte torkat golvet efter sig då deras tvätt tid är slut kan hela hennes liv falla samman och hon pratar om det i en vecka.  Men att få manglade lakan och strukna kläder och handdukar är en lyx och jag uppskattar det otroligt mkt.
   

2 kommentarer:

  1. Vilken tur du har att Mamma tvättar,jag lagar hellre mat det ska jag göra idag blir kalops o pannkaka till M.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst har jag tur. Men kan du inte börja laga mat åt oss oxå.? Tänk då har jag det ordnat. Behöver inte laga mat och inte tvätta. Måste bara fixa en städerska oxå.

    SvaraRadera