fredag 3 februari 2012

Fejksjuk och hiphop

Oskyldig...nooot


Benji, Benji, Benji. Han är så genomskinlig i sina försök att låtsas vara "sjuk". Men han är modig som vågar testa mig ännu engång. Han vet inte att han har att göra med en person som var "fejksjuk" typ hela högstadiet. Han vet inte att han har att göra med en människa som fött honom och uppfostrat honom och än så länge känner honom bättre än vad han själv gör. Eller, det kanske jag inte gör , jag vill ju gärna tro det men...whatever.
    Det är bara det att den dagen ungen verkligen är sjuk på riktigt så är ju risken att ingen tror på honom. Fast jag är ganska övertygad att jag kommer att närka skillnaden ganska markant.
    Benji kanske snart blir så bra på att ljuga att han kommer kunna satsa på skådespeleri då han blir äldre.
    Härom dagen sa Benji att jag var en "noob" när det gäller hiphop. Jag blev jävligt irriterad över att han kallade mig en noob och förväntade sig att jag inte skulle förstå slanget, sedan att jag inte riktigt vet vad en noob är är ju sak samma, det behöver ju inte han veta. Sedan blev jag irriterad över att han inte trodde att jag kunde nåt om hiphop, vilket jag inte heller gör men jag kan BETYDLIGT mer än en nioårig kille som för 1 år sedan diggade Erik fucking Saade.   Så jag drog så klart till med att jag minnsan kunde rappa och att jag var värsta hiphoparen osv. "Jag KAN rappa" nästan skrek jag upprört. Så drog jag av den enda låten jag någonsin har kunnat "rappa" (att kalla det rap är att ta i ganska mkt). Det blev Eminem`s "Infinite", och ni som känner mig sedan ett bra tag tillbaka har fått
höra mig "rappa" den ett antal gånger.
    Samma sak var det då Jeppe kom dragandes med sin så kallade hiphop för ett par år sedan. Han hade nån klasskamrat som som hade gjort en egen liten raplåt som i mina och de flestas öron var v.ä.r.d.e.l.ö.s. Ja, men så klart, killen var typ 12, men han kunde ju utvecklas.  Så jag försökte intoducera lite LoopTroop och annan BRA svensk hiphop och Amerikansk men han RÅ dissade mig. Vänta du bara, tänkte jag, och gick omkring och tjurade som en ¨trotsig tonåring.   Mkt riktigt, idag har Jeppe bra smak när det gäller hiphop musik och han har till och med introducerat vissa artister för mig.
    Kontentan av det hela visar väl vem som kan mest om hiphop.........eller så visar det vem som är mest omogen, hon som trots allt är 28 år, har 3 barn, gått i skola, är gift och bor i hus men ändå ska utmana en nioåring på vem som är bäst på hiphop, eller nioåringen som faktiskt är nio år........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar