lördag 20 november 2010

Postkodsmiljonär

Jag är ju inte med i postkodslotteriet. Vet inte om jag borde vara det heller. Hur om helst så drogs ju postnr 91331 i Holmsund. Jag har vuxit upp på 91331 det är rätt sida av Holmsund, 91332 där jag bor nu är fel sida av Holmsund. Men jag försöker anpassa mig så gott det går, fast sanningen är den att jag helst av skulle vilja bo i en lägenhet på rätt sida av Holmsund, för det är där jag känner mig hemma.
    Just nu lever jag ett liv i ett villaområde där jag verkligen kan känna att jaginte passar in. Vad har jag här att göra liksom. Jag skiter väl i trädgården, i snöskottning, måla hus, bygga broar och altaner, renovera badrum och ja, renovera allt. Behöver vi verkligen det här?
    Häromdagen var jag inne i "mitt" gamla trapphus för första gången på 12 -13 år. På Djupviksgatan 1A. Jag hörde hur små barn grinade inne i "min" gamla lägenhet. Jag undrar om min gamla lägenhet saknar mig, jag saknar den iallafall.
    Iallafall fick mamma vinna en liten slant. det förtjänade hon. Eller, hon förtjänade så mkt mer men det hon fick är inte illa pinkat.
    Idag vill jag fara på stan. Jag har inte varit i stan på flera veckor nu känns det som. Jag vill hälsa på folk. Det är bara så jobbigt att inte ha en bil.
    Igår lagade Daniel ungstekt lax med kokt potatis till mig till lunchen, det var en riktigt glad överraskning. Han hatar ju lax. Han åt iofs inte, men det är principen. Idag fick jag sovmorgon och frukost framställd, det är inte heller helt fel att slippa göra.
    Vi hörs sedan.

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul att Karin vann, hälsa hstort grattis från mig!

    Kom i morgon!! Jag bjuppar på pepparkakor och lussekatter :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, jag råkade hamna här på din blogg mitt i pluggstressen.. inte ovanligt för att vara mig. Fast jag blev så nostalgisk när jag läste det här inlägget. Jag minns också djupviksgatan 1A :) Och så sant, vissa saker ska man tydligen bara ha, allt ska vara tipptopp, frågan är om nån vet varför?
    Aja, galet kul att din mamma vann iaf, välförtjänt!!

    God Jul!

    SvaraRadera