måndag 22 november 2010

Day 06 – Your day


Min dag startade ganska bra. Vaknade inte allt för sent och skönt utvilad och hela dagen ledig.
Då Benji gått till skolan så rensade jag och Dennis lite papper. Jag vek tvätt och diskade undan.
Sedan begav sig jag och Dennis till folktandvården där Dennis skulle på sitt allra första tandläkarbesök. Först gick vi på "Köppra" och köpte lite frukt.
    Väl hos tandläkaren gick det ganska bra i den bemärkelsen att tandhygienisten fick titta på Dennis tänder och till och med borsta dem. Sedan släppte busDennis lös i undersökningsrummet. Inte sitta sitll en sekund, trycka på alla knappar han kom åt. PINSAMT!
    Vi gick efter det hem till mamma för att äta lunch. Väl där blev en dag som hittils varit ganska bra till ett rent mörker efter det att jag pratat med mina chefer på praktiken om mina arbetstider. Jag blev så arg, ledsen och besviken så jag har mest bara grinat.
    Efter det vi hämtat Benji på skolan gick det bara ännu mer utför. Dennis vägrade gå, och skulle han gå så skulle han gå mitt i vägen. Han vägrade att åka på bobben, ja han vägrade ungefär allt. Det slutade med att jag fick bära han matkassen och väskan så gott det gick. Benji var så duktig och tog bobben.
    Egentligen skulle vi ha avslutat dagen med att gå på en höstshow som är på Benjis fritids. Jag känner mig som världens sämsta mamma som frågade Benji om inte jag och han kunde ha en myskväll och pyssla tillsammans istället för att gå på showen. Benji tyckte det lät som en bra idè.
    Nu väntar vi på att Dennis ska lägga sig. Han är jätte, jätte jobbig just nu. Men han blir väl värre för att känner av att hans mamma inte är på något bra humör.

Så för att summera dagen i det sotra hela: det började bra men slutade i rent mörker för min del.
Det är bara att hoppas att morgondagen blir bättre och att jag och mina praktikchefer kan mötas på halva vägen.

   

2 kommentarer:

  1. Älskade vän! <3 Du är INTE en dålig mamma! Barn kan vara helt sjukt jävliga bara av sig själva! Glöm inte det gumman! Hoppas det blir en bättre dag idag! Kramis från Fiffi <3

    SvaraRadera
  2. Tack Fiffi det är skönt att höra. =)Kram på dig

    SvaraRadera