fredag 19 november 2010

Day 03 – Your parents



Mamma har alltid jobbat och slitit föratt vi ska ha det bra. Hon har arbetat på ett och samma -i mina ögon-skitställe under hela mitt liv. Det har inneburit låg lön för hårt slit, det har inneburit värk i ryggen, artros i fötter, fingrar, knän och höfter, det har inneburit att hon idag är halvtidssjukpensionär.
Jag önskar att jag hade mycket pengar, då skulle jag se till att min mamma inte behövde jobba för att få det att gå runt. Jag skulle se till att mamma fick allt hon ville ha. Jag skulle villja att mamma fick resa och se andra ställen förutom Sverige.
Min mamma ställer alltid upp. Även om hon har ont, även om hon är trött och slut efter jobbet och även om hon redan passat upp på min mormor, så säger hon sällan nej till att passa mina barn eller hjälpa mig med andra saker.
Jag älskar henne och hon är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar