onsdag 17 november 2010

Day 01 – Introduce yourself


Via Emma`s blogg så hittade jag det här och tyckte det var en rolig grej.
Jag är Hanna, född och uppvuxen i Holmsund och bor även här nu med mina två barn och min man.
Jag drömmer dock om att bo i ett hus på landet och ha en egen bondgårdn på ett eller annat sätt.
    För tillfället består mest min vardag av utbilda mig till bland annat undersköterska och skaffa betyg så jag kan läsa på universitetet inom en snar framtid.
    Jag har som sagt två barn, Benjamin 8 år gammal och Dennis 2½.  Min man träffade jag i början av 2007 och vi gifte oss påsken 2009 i fjällen.
    Jag gillar att läsa, helst deckare, även dumma serietidningar är jag en sucker för. Korsord, Musik, Film och Vänner är det som jag annars helst roar mig med.
    Bor i en egen villa vilket är urdumt då ingen av oss som bor i huset är speciellt drivna att fixa och trixa för att få iordning allt. Jag gillar inte trädgårdsarbete, mmåla eller tapetsera
De närmsta veckorna innan jul gör jag praktik på hemtjänsten i Holmsund och jag tycker det är jätte roligt.
    Gillar mat (dock inte att laga den) och godsaker men gillar tyvärr inte motion lika mkt, vilket i sig leder till att jag har ett antal kilos övervikt som jag egentligen borde kämpa hårt för att bli av med, men jag mår bra med mig själv ändå.
    Har sedan valet i år bestämt mig för att bli mer politiskt aktiv. Man kan inte bara strunta i vilka som styr vårat land. Skäms på er alla som inte gick och röstade, det är en rättigheter våra förfäderkämpat hårt för att få, och framför allt ni kvinnor som inte bryr er. SKÄRPNING!
    Förutom allt ovanstående så lever det en aktivt friluftsmänniska inom mig, jag har bara sällan eller aldrig låtit henne komma ut och roa sig, men det ska det bli ändring på. Det ska bli tältning, fiskning, grillning, täljning och bajsa i naturen framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar