torsdag 16 december 2010

PANG

Jag vill jobba. Jag tycker det är förödande för mitt psykiska välmående att inte ha någon rutin på dagarna. Hela jag faller ihop. Inte förrän i mitten på Januari någongång är det dags för nästa praktik som kommer att gå av stapeln på infektion på NUS. Det ser jag framemot.
    Dennis är fortfarande hängig så han förblir hemma villket egentligen inte är sunt för någon inblandad tror jag. Danne är oxå hemma, han är oxå hängig. Tur han är lika tuff som Dennis och inte gnäller som de flesta karlar brukar göra då de är förkylda. Han har dessutom öroninflammation.
    Det visade sig att det inte blir någon utbetalning från CSN nu i december vilket jag var helt övertygad om eftersom jag läser på distans oxå. Det skickade en ganska omgående ner i vinterdeppen. Tur nästan alla julklappar till barnen är införskaffade.
    I övrigt händer det inte mkt just nu.
Har dragits med en konstig huvudvärk i några veckor nu så jag tänkte att jag kanske borde kolla synen för säkerhets skull. Sagt och gjort. Slog vad med Daniel om att min syn var perfekt och han satsade emot. Vad vinnaren skulle få kan vi lämna osagt här.....men mitt pris var betydligt mer prisvärt än det Danne skulle vinna.
Synen var dock inte riktigt perfekt. Eller jo, den var för perfekt. Hon sa att jag såg som en örn, men i bland som en bofink och då var jag tvungen att kisa för att få skärpa eller vad hon surrade om. Kontentan av det hela blev att visst skulle jag kunna använda glasögon men var inte absolut tvungen till det. Dom skulle användas då jag körde bil i skymmning, tittade på tv eller läste. Så jag och Daniel vann båda två kan man säga.
    Jag har börjat äta så jag ska tappa vikt igen. För de senaste veckorna har jag smällt på mig säkert 5 kilo till. Har inte kollat men det känns och syns. Mest känns det på nätterna då jag ska sova. Jag ser gravid ut.
    Nu ska jag se på tv....igen.....

ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar