söndag 5 december 2010

Julstämmning?

Tyvärr så infinner sig ingen riktig julstämmning ännu, men det kommer väl.
    I fredags kom Helena hem till oss. Vi käkade alldeles för mkt mat och sedan kom Janne ocxh metin förbi för att dicka glögg och spela spel. Glöggen smakade inte lika bra som förra året, kan ha och göra med att man ätit alldeles för mkt just innan. Vi spelade lite "Galen Panna" och "Pictonary".
    Lördagen var mest ett enda mörker. Dennis vaknade före fan själv och klev upp vilket resulterade i en sur mamma och pappa som blev ovänner. Saker och ting löste sig dock efter några timmars sömn på förmiddagen. Vi for en sväng in till stan på "stor köppra" (Obs) men där var det så galet mkt folk och Dennis höll som vanligt på att krypa ur skinnet så vi begav oss hemmåt ganska omgående.
    Jag lämnade pojkarna hemma och for för att vara lite social med mamma och för att få gå på toaletten ifred vilket inte händer ofta då man är hemma.
    Kvälls filmen blev "Red Dragon"  som an iofs sett några gånger tidigare men den är en riktigt bra film. Dennis han kliva upp och komma och somna med oss i sängen, undrar om han tänkt göra det här till en vana? Hope not.
    Jag har en vecka kvar av praktiken, men som det lät vill som att jag kommer in och jobbar några dagar xktra eftersom jag varit borta sammanlagt en vecka då jag haft en sjuk Dennis. Dennis är förhoppningsvis frisk nu och kan gå på dagis i morgon.
    Jag har tråkigt. Jag trycker i mig massa onyttigheter hela tiden och sitter sedan med ågren över hur mkt jag gått upp i vikt. Men gör nåt då. Ja, jag ska, jag måste börja röra på mig igen. Jag har börjat vakna på nätterna av ryggvärk igen och det betyder att jag gått upp alldeles för mkt i vikt.

Näe, nu ska jag sluta klaga, klä mig och Jr och gå hem till mamma för att äta pannkaka. eller Dennis får äta pannkaka jag ska titta på....äta en skorpa kanske. :/
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar