fredag 3 december 2010

Diskriminerad?

Jag blir hellre diskriminerad och ifrågasatt på grund av den personen jag än gång var än  för att jag mer eller mindre är ensamstående småbarnsmamma.
    Jag kan bevisa för min omgivning att jag har vuxit upp och lärt mig en del saker hellre än att göra avkall på mina barn för att jag ska måsta bevisa något för mina chefer. Så det kan jag ta, döm mig hellre för den jag var och låt mig bevisa vad jag kan idag. Trampa inte på mig för att jag är ensam med mina barn för då jävlar ska jag se till att trampa tillbaka ännu hårdare.


Nog om det. Jag älskar verkligen att jobba inom hemtjänsten och skulle lätt kunna tänka mig att arbeta med det i framtiden. Jag hoppas jag kommer att göra det. Fast vem vet, jag kanske kommer att säga samma sak efter varje praktik, hoppas kan man ju alltid. Jag ser verkligen framemot varje dag och jag tycker att dagarna flyger iväg. Snacka om varierande arbete.

Idag har jag som sagt jobbat halva dagen. Det var så skönt att komma hemifrån. Att sitta hemma i huset tillsammans med en sjuk och rastlös Dennis kan göra en smått galen. Mamma passade honom. Jag trodde dock att han var på väg att bli frisk men det visade sig att han hade över 40 graders feber ikväll igen.
    I morgon ska Helena och Jeanette komma hit och vi ska dricka glögg och spela spel. Jag hoppas att Anna känner sig kryare så att hon oxå orkar komma annars får vi ta en glöggkväll till någon gång snart.

Jag har då fått upp julgardiner nu. Det blev förra årets för korta gardiner men de gör sitt jobb. har sett klart Sons Of Anarchy ikväll och kan ju säga som så att jag inte är lika förtjust längre. Jax är dock fortfarande en fröjd för ögat.

Näe, nu ska jag lägga mig och sussilulla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar