söndag 19 december 2010

Jul kul

Är fortfarande nere i en sådan där tok svacka. BLÄ för det. Idag kommer Benji hem och det känns roligt. Han kanske kan sprida lite julstämmning.
    Dennis hade visst ännu en gång träffat tomten igår,fast denna gång på Maxi. Han slöt sig tydligen som en mussla, sa inte ett ljud och vågade knappt titta på tomten. Så nu vet jag iallafall vad jag ska ta till med om jag vill få tyst på ungen, de e bara att ta på sig tomtedräkten.
    Julhandlingen med morsanigår gick ganska bra, förutom att det var en miljard människor på affärn och det var kallt, snöigt och blåsigt. Janne och martin bjöd på kaffe och pepparkaka. det var så mysigt där.jag och Janne bestämmde oss för att ha en glöggmyskväll hemma hos henne. Jag hon och småpojkarna. Så kanske vi kunde sova över där. det skulle vara roligt.
    Danne är fortfarande slut som artist, öronproblemen ger inte riktigt med sig. Dennis är lite hängig hanoxå men inte nå mkt märkbart. Han vaknade i natt och grinade, tror han hade värsta mardrömmen. Såvi läste "Nicke Nyfiken" och sedan fick sova hos oss, och det mina vänner kan vara riktigt tokmysigt om han är lugn och gosig.Har han myror i kroppen är det en helt annan femma, så kan han ligga och sparkas, nypas, kväva mamma med en kudde och gud vet allt vad han sysslar med.
    Ikväll ska Ida, Per och Leo komma förbi. Det var ett tag sedan sist, sådet ska bli trevligt.
    Ciao
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar