måndag 20 december 2010

På Topp

Igår var en rätt bra dag. Jag och Dennis röjde upp i Benjis rum på morgonen medans Daniel var i stan och skjutsade folk fram å tebak och för att hämta stor Prinsen.
    När de kom hem så hade vi bjudit in oss på pannkaka hos mamma som till dagen i ära fyllde hela 62 år gammal. Det blev ett jäkla rännande och mitt upp i allt ringer en telefonförsäljare och lurar på mamma nåt nytt abonemang på hennes fasta telefon. Hon sken som en sol.
    Lite senare då vi kommit hem så fick vi finfrämmande av Janne, Martin och Martins mormor Barbro. Barbro hade som vanligt bakat en tokgod kaka "Red velvet" tror jag den hette. Vi satt å surrade medan pojkarna lekte ivrigt med varandra.
    Benji hade tagit med sig massa leksaker och gossedjur från farmor och farfar som blev väldigt populära kan jag säga. En stor schäfer, en stor häst, värsta draken och lite andra grejer.
    Då fam. Nordqvist/Gure begett sig hemmåt så fick Stor Prinsen vara barnvakt åt Jr. För att dom skulle hålla sig i skinnet medan jag var ute på gården och skottade snö fick dom en glassbåt var. Daniel for väldigt motvilligt till Maxi för att köpa någon form av julgransljus.
    Medan jag talade i telefon med ungefär världens bästa Helena så hann jag inte bara skotta färdigt utan jag hann komma in, laga mat, ge barna maten och städa lite grann. Då telesamtalet var avslutat så släpade vi in granen som stått ute och blivit översnöad. Nu har vi en STOR fin gran i vardagsrummet.
    Ida, Per och Leo kom och hälsade på oss på kvällskvisten. Leo har blivit så stor, och trots ålderskillnaden så lekte han och Benji hur bra som helst. Ida och Per är hur trevliga som helst. SYnd att man inte träffs oftare.

Snön vräker fortfarande ner. Det blir väl till att försöka skotta lite sedan ska jag höra med Obbola om de vill ha nå besök en stund.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar