lördag 19 mars 2011

Morgonstund har guld i mun....eller hur var det nu igen?

Benji klev upp 05:10 imorse, jag låg och knep allt vad jag kunde för att jag ville sova längre. 05:20 kom Dennis med ´vovvar å nallar å fan och hans moster. Kl 05:40 kunde jag inte knipa längre så jag och Dennis joina Benji på nedreplan av huset.
    Det är ganska skönt att vara uppe en timme innan man ställt klockan trots allt. Jag hinner ju mysa med ungarna innan jag ska till jobbet. Jag vill INTE jobba idag. Känner att motivationen inte är på topp, men det är ju pengar i plånkan man får tänka på. Att umgås med familjen hinner jag ju faktiskt göra sedan.
    Igår hittade jag en muterad spindel i källaren. Tur min spindelfobi börjat ge med sig, villket innebar att jag hade sinnesnärvaron att fånga den ENORMA spindeln. Sedan visste jag inte vad jag skulle ta mig till med kräket för dödar jag honom kommer hans familj att hämnas så han hamnade i en burk med lufthål tillsvidare. Vad äter kräken? Tänkte att jag kunde statuera ett exempel för hans kompisar genom att de får se hur det går för den spindeln som trotsar gränsdragningarna genom att placera burken så de får se honom.
    Nu ska jag göra ukost till kidsen.

Ciao
   

1 kommentar:

  1. Jag vill också bli väckt alldeles för tidigt av dina små prinsar, de är så fina!

    Hopaps arbetsdagen går undan och att du får en mysig kväll med la familia. Vi måste föresten försöka ses i veckan för jag saknar dig!
    Kram

    SvaraRadera