fredag 18 mars 2011

En bra dag

Efter att ha dumpat lillprinsen på dagis svängde jag förbi mamma och hämtade inköpslistan. Tanten ramlade förra fredagen och har väl inte riktigt insett hur illa hon slagit sig förrän nu, så det är bra att hon avsäger sig handling osv.
    På vägen in till stan svängde jag förbi Maxi för att bränna barnbidraget. Jag köpte TurkisPeppar, salmiaktöggömi, pistagenötter, Pepsi Max, Sia apelsin/Choklad glass och Serieparaden till mig, det är väl sådant barnbidrag ska gå till? Jag köpte även nå ninjalego åt kronprinsen då han varit lite nere de senaste dagarna.
    På tal om det så ringde kronprinsen från fritids idag och frågade om han fick gå hem tidigare, det hördes att nåt var fel och efter lite luskande fick jag reda på att han hade känt sig lite utanför. Jag frågade om jag inte skulle komma och spöa alla men han trodde inte våld skulle lösa några problem, jag vet inte men han har antagligen rätt.
    Träffade oxå Linnsan idag under bloggpausen för att bjuda henne på lunch då hon fyllde år igår. Hon kommer alltid ihåg då man fyller år och hon kommer alltid och firar en vare sig man vill eller inte, men det är bra för innerst inne vill man ju alltid bli firad även om man säger att man inte vill det.
    Ikväll kommer maken hem efter sin sista färd som lastbilschaufför, eller sista färden som anställd lastbilschauför iallafall. Tänk så skönt för oss att ha honom hemma och jag hoppas för hans egen skull att han tycker det ska vara skönt att få vara med oss hemma. Dennis lär ju dock inte vara nöjd över beslutet då det innebär att hans möjligheter till att få åka lastbil minskat drastiskt. Tur han fortfarnde har en farbror och en farfar som kör, han kanske får följa med dom någongång.
    Eftersom jag hatar att laga mat och framförallt är alldeles för lat just nu och DESSUTOM så ska vi ju troligtvs hämta Danne i stan, så tänkte jag att vi skulle trycka i oss lite Maxmat. Vem tänker på att man väger 40 kilo för mkt och har begynnande gallbesvär.....inte jag iallafall........................
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar