onsdag 23 mars 2011

BLAJ

Spindlarna jag fångade men som jag sedan släppte ut garaget. Den stora höll på äta upp den lilla, det var ju tortyr.

Humörsvängningar utan dess like har jag. Måste lägga band på mig själv hela tiden och spela upp nån sorts fasad över att allt är okej. Allt är ganska okej, det är inte nåt speciellt som är dåligt. Det är bara mkt som händer nu och det här året blir ju ännu ett turbulent år att minnas, men mest bra saker hoppas jag. Är mest bara less på att saker aldrig går riktigt som man planerat.
    Sitter och äter kall havregrynsgröt med äppelmos, det smakar inte bra och det tar lång tid innan jag kan tömma tallriken. Mat är fan överskattat. Så känns det nu.
    Är i min mysiga bunker på Haga just nu. Försöker kela med katten Garfield men han hårar så mkt att det inte blir speciellt mysigt. Vet inte om det är fällning av vinterpälsen som sker eller om han mår dåligt för att han matte inte är här. Kanske både och. Jag måste nästan gå till djuraffärn och köpa special foder åt honom. Mat för katter som är tjocka och som löser mkt hår. Lill stackarn, han har det inte lätt.
    Det är ganska skönt att vakna här ensam på Haga. På morgonen är jag inte så trevlig och vill helst vara själv och vakna upp i min egen takt. Dessutom är det nära till skolan så jag får mig en liten promenad på morgonen och kommer ändå inte sent till skolan.

När man får klä sig själv blir allt mkt bättre


2 kommentarer:

  1. Jag saknar dig så himla mkt Hanna, kan du inte höra av dig när du orkar/vill ses? Nästa vecka är jag som sagt ledig och har egentligen bara tisdag uppbokad och då inte hela dagen :).

    Om jag får är jag gärna barnvakt någon dag också, vardag och helg :). Och jisses vad fint han klätt sig själv tokungen haha ;)

    SvaraRadera
  2. Ja självklart ska vi ses. Det har ju varit en hel del att göra på sistonde för oss alla.

    Nästa vecka blir bra, Danneä rju hemma på kvällarna numer så mitt liv blir jumer flexibelt!

    Vi hyres sedan

    SvaraRadera