måndag 14 februari 2011

"Gode Gud i Himlen"

Denna dag kommer jag hem ännu en erfarenhet i bagaget. En erfarenhet jag är glad att jag har men samtidigt inte velat behöva uppleva. Jobbar man med sjuka människor så får man ta det onda med det goda. Det är dock snäppet värre när en ung människa blir allvarligt sjuk. Det är jobbigt att stå vid sidan av en familj som är rädd och försöka bibehålla en proffsig utstrålning när man själv  ärhelt novis om situationen.  Vad ska man säga, va ska man göra? Jag ville be till Gud iallafall. Jag är inte kristen. Jag tror inte på Jesus, Muhammed eller nåt liknande. Men ibland önskar jag att man var troende. Och jag har förståelse för varför är religiösa.

Nu ska jag mysa med kidsen. Och hoppas på en tidig kväll och en ostörd sömn i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar