söndag 27 februari 2011

En söndag

Fryser som vanligt. Daniel har åkt iväg på sin arbetsvecka och jag och Dennis busar på här hemma i Holmsund. Förr eller senare under dagen skall vi fara in till stan för att hänga med Garfield och hämta Benji.
Dennis bihålor är i uppror och han hostar utav bara hvete. Skulle egentligen ha varit på barnklädespartaj hos Theresia men då Dennis är så hängig vill jag inte riskera att han smittarner alla andra barn som kommer att vara där.

Daniel har lagt om sin arbetskarriär villket både är skönt men samtidigt vemodigt. Han hade ju redan ett riktigt bra jobb med bra lön och en toppen chef med en hur fin familj som helst.
Jag önskar jag kunde vara en superkvinna som orkade vara ensamstående mer än varannan vecka, men varken jag eller barnen vill vara utan Daniel så mkt. En anna sak är att i och med att Daniel har ett 7-16 jobb så ökar mina arbetsmöjligheter markant, och nu när jag snart är färdig med utbildningen så skulle det vara så skönt att få börja jobba och tjäna pengar. Att få bidra ekonomiskt till hushållet betyder mkt för mig. Det ser ganska ljust ut just nu. Man skall ju inte titta i backspegeln utan blicka framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar