lördag 28 januari 2012

Hej! Jag heter Hanna och jag är tjock!

    Hur kommer det sig att läsarstatistiken skjutit till skyarna idag jämfört med hur många läsare jag brukar ha per dag? Wierd!

    Det kommer ingen bild på Danne i sin snygga kostym idag, han ville ha betalt för det och jag orkar inte "betala".
    Denna dag har jag delvis tillbringat hos Sara och Oscar i Obbola. När jag talade med Danne i telen och han berättade att dom handlat godis på Godishuset och att de skulle laga fläskfille och klyftpären sedan spela tv-spel hela kvällen så kände jag för att stanna kvar hela dagen och kvällen hos Sara.
    Ni förstår jag äter en väldigt strikt kost numer för att kilona ska rulla av mig. I vanlig ordning vill jag att det ska gå snabbt som fan och utan att behöva anstränga mig så mkt för att gå ner i vikt. Visst ska jag ta upp det där med träning och allt vad det heter och lära mig att lägga om mitt ätbeteende och bla, bla, blaaaaaaaaa! Men lets face it, jag har hamnat under 100 strecket 2 ggr förut och som vanligt lovat mig själv dyrt och jävligt heligt att aldrig hamna över 100 kilo igen men vips så är man där, så denna gång tänker jag fan inte ge mig själv några löften för då KANSKE jag klarar av att hålla en jämn vikt.
    Hittils har jag gått ner 12 kilo på 3 veckor. Det känns kan jag säga, även om det inte syns så känns det som att de där 12 kilona gjort mig mkt lättare i sinnet och i kroppen. För en normal människa är 12 kilo hur mkt som helst, men på en sådan "korpulent" kvinna som mig själv är det som en piss i havet. Jag har ca 40 kilo tills jag når en relativt normal vikt för min längd. Om jag tar mig dit eller inte vet jag inte och jag vet inte heller om det är det jag har som mål egentligen. Jag har alltid varit lite utav en tjockis och trivs rätt bra med att vara det. Det är bara när jag blir så tjock att jag knappt tar mig upp ur soffan utan hjälp eller måste vila mitt i trappan på 12 steg som gör att man kanske funderar en gång xktra om man kanske inte borde tänka på hälsan lite.
   Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar