onsdag 11 januari 2012

Benji`s nya skola

    I morse klev vi upp ottan då vi skulle följa med Benji på sin första dag i den nybyggda skolan. Kan säga att det kändes riktigt tungt att kliva upp på morgonen då det minsta monstret i familjen tyckte det lönade sig att bråka med mig från 3 till 5 i morse, och då hade jag bara sovit sedan typ 00:00. Får i ofs skylla mig själv lite så jag har legat och tittat på den sannslöst dåliga serien "Vampire Diaries"avsnitt efter avsnitt. Varför? Jo, jag är ju lite kär i den elakare av de två bröderna plus att jag måste ju få veta vad som händer.
    Iallafall, barnen skötte sig snyggt på morgonen och vi tog oss iväg i tid. Benji fick visa oss vart han skulle gå osv. Allt är nytt, fräscht och främmande. Benji visade oss sitt klassrum och sprang sedan i väf gör att leka med sina kompisar. Jag tycker att det är dåligt av skolan att dom inte har styrt upp någon visning för oss föräldrar innan de öppnnade faktiskt. Hade det inte varit för Benji så hade ju jag varit helt lost. Det är klart, det KAN ju varit en visning men att det har gått helt föbi mig som vanligt. #Momoftheyear.com
    Är fortfarande ensamstående och det är ganska skönt just nu. Det känns bra, för nu vet jag att jag kan hantera en vild Dennis, en grinig Meja och rastlös Benji på en å samma gång.

Funderar på om korta morgonpromenader skall bli min nya grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar