måndag 9 januari 2012

Det är lätt att vara ensamstående trebarnsmamma.

    Jo, det är sant, det är ruskigt lätt att vara ensamstående trebarnsförälder. Speciellt då man placerar ut ungarna lite här och där eller far till Leo`s lekland och låter andra springa efter min son medan jag själv sitter och dricker kaffe och skyller på att "Du, vet, jag måste ju som ta hand om Meja" eller "Risken är att jag fastnar om jag ger mig upp i den där ställningen" eller varför inte "Näää, men jag kan sitta här och vakta grejerna så ni slipper släpa omkring dem".
    Så kommer man hem efter en lång och "slitsam" dag med mkt sittande på storrumpan så är man ju trött och orkar inte riktigt styra upp en middag utformad efter tallriksmodellen. Frågar barnen vilket av två tok enkla middagar de vill ha och jublar av lättnad när båda väljer risgrynsgröt som bara är att värma i micron.
    Kidsen kastar i sig maten och springer sedan åt var sitt håll, en till sitt rum och sitt tv-spel och den andra till tv:n och "Bilar 2", medan jag satt den tredje i barnstolen där hon sitter som en sol kan jag äta min mat som är tillred på 2 minuter och surfa på internet.
    Daniel kör en långsväng med lastbilen och kommer hem i slutet av veckan kan jag tippa på. Nu är en dag avklarad. Frågan är bara vem jag ska låta förenkla livet för mig som mamma i morgon.
    Nu gäller det bara att få i säng ungarna så tidigt som möjligt så jag kan fortsätta att njuta av lugnet med ett seriemaraton i sängen.


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar