torsdag 21 juli 2011

Med fötter i högläge

Ligger i soffan (som vanligt) med fötterna i högläge.  Har fikat och druckit kaffe så nu väntar jag bara på att magknipet och de sura. uppstötningarna ska gå över, det är underbart att vara gravid.       

Vi har inga planer för dagen vad jag vet. Det är lite både och då det samtidigt är skönt att ta det lugnt så känns det som att man borde ta vara på tiden.   
  
Har börjat försöka förbereda mig inför förlossningen genom att läsa allt jag kan om olika förlossningar och olika metoder. Tydligen så sägs det att "trean" är lurig osv. Vad jag inte kan förstå är varför inte förlossningarna kan vara på samma sätt, nä dom är alla olika tydligen. Jag vill ju veta vad jag har att vänta mig så att säga, blir ju lättare att förbereda sig på vad som komma skall. Jag vet att lagtar i sämre kondition nu än sist men samtidigt vet jag mer om att föda barn nu än sist oxå.                                  
Nä nu ska jag se om maken kan hitta på något åt oss att göra idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar