torsdag 28 juli 2011

Härdar

Ännu en dag uthärdad.

Anna ringde och sa att det var läge att sola och bada på revet så efter ännu en ångestfylld morgon ryckte jag upp mig med mkt möda och stort besvär och for till holmsunds populära, lilla och undanskymda badplats ute i skogen. På vägen dit plockade vi upp en kompis till Benji. Det var hans villkor för att följa med. Väl på plats på Revet så insåg vi att halva holmsunds befolkning var där. Det var jätte jobbigt att fara dit och att vara där men trots allt ändå skönt att få tänka på annat än elände för ett tag och skönt att få Dennis lite sysselsatt. Självklart var det ju trevligt att få träffa Anna och Kerstin.
 
Skjutsade Benji till sin mormor och for senare på kvällen till Sara för att få lite vettig tankekraft. Behöver verkligen folk med fötterna på jorden som på ett eller annat sätt får mig att försöka tänka realistiskt och som stödjer mig i de beslut jag tar, även om jag nu inte alltid tar de rätta besluten.   
 
Dennis ska få följa med pappa i morgon på hans jobb vilket innebär att jag vaknar upp till ett tomt hus. Vet inte om det kommer att kännas värre eller rent av skönt.     
 
  
Efter att ha snusat på Sara och Jonas lilla Oscar så längtar jag än mer efter bebisen. Den glädje, lycka och tillfredsställelse man känner då man får pjollra på med en helt ny och oförstörd nyfiken liten människa är helt ljuvligt, då kan man glömma alla bekymmer för ett tag.
 
I morgon ska jag försöka att inte tänka på tråkigheter utan ägna all kraft åt att tänka framåt och se saker från den ljusa sidan. Är det något jag lärt mig under tiden på "Gula Villan" är det att i alla situationer även hur fruktansvärda de är så finns det alltid en positiv lärdom att ta del av.  
 
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar