tisdag 26 juli 2011

Benji å jag

Jag och Benji bestämde oss för att se sista delen av Harry Potter filmerna ikväll. Gudarna ska veta att jag behöver något att göra just nu för att inte behöva tänka på allt jobbigt som sker i livet just nu. Tyvärr så lyckades mitt dåliga humör genomsyra kvällen trots att jag var med den finaste killen i stan.                
Konstigt det där, att man låter det dåliga humöret gå ut över de människor som man älskar mest och som förtjänar minst av alla att behöva ta skit, och allt på grund av en annan människa som skapar allt elände från början.     
Det är kanske det jag gör fel i livet som hela tiden straffar sig, jag låter oskyldiga ta skit för att jag själv blivit behandlad som en skit.
Nä, hädan efter ska jag lägga ner all den negativa energin på de personer som förtjänar det.
 
I övrigt behöver jag tips på vad jag kan hitta på med barnen som är roligt för dem båda. Funderar på om man skulle bege sig till paradisbadet i Övik. Det som känns lite jobbigt är att jag måste fara själv med barnen när jag inte är så pigg. Benji är ju inga problem men Dennis är ju som ett himla okontrollerat yrväder och det känns som att med honom lös kan vilka olyckor som helst hända.   Eftersom Danne jobbar så är det svårt att räkna med honom.
Någon helg ska vi hälsa på pojkarnas kusiner iallafall.     
Nu ska jag försöka ta igen lite förlorad sömn och läsa lite om inför förlossningen. Peppa, peppa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar