tisdag 19 juli 2011

Lek med mig

Dennis leker med sina lastbilar, han fick en ny igår. Han vill gärna leka med någon, helst pappa. "VILL DU LEKA MED MIG PAPPAAAA?" ropar han igenom hela huset, men pappa är så seg, han ska "bara" dricka kaffe först i en timma sedan ska han sitta på dass en halvtimma och röka måste han ju oxå hinna klämma in. Men Dennis är ihärdig och låter honom inte glömma att han lovat att leka med honom.    
Själv ligger jag och vilar en stund i sängen. Jag har lagt ner rentvättade bebiskläder i bebisens byrå. Mamma hittade en del kläder från då Benji och Dennis var bebisar hemma hos henne plus att jag fick en hel påse av Sara.  Från Sara fick jag dessutom en del "tjej"kläder, så om det mot all förmodan skulle bli en jänta så har jag att klä henne med oxå.
 
Är så jävla glad och tacksam över att jag har fina vänner som stannar vid min sida även fast jag genom åren betett mig på både det ena och det andra sättet. Nu ser det ut som att saker kanske lugnat ner sig på de flesta fronter. Det är den ekonomiska fronten som måste styras upp för att göra allt mkt bättre än vad det är, men det får jag ta itu med då ungen är ute. Nu har jag ju utbildning när lite arbetslivserfarenhet så jag hoppas att jag får jobba ganska snart efter det att bebisen är född.           
 
Vädret är inget vidare idag och vi ska försöka komma på något att hitta på. Benji är hos sin far och Peppe är hos sin farfar och målar hus. Det blev som tvärtomt i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar