torsdag 22 mars 2012

Hey, hey , hey!

    Jag har inte mkt att skriva, eller jag har alltid mkt att skriva men inte lust att göra det bara. 
    Satt och tänkte på min senaste förlossning. Hur mäktigt det är att föda ett barn. Hur "de" (vilka de nu är) säger att föda barn är som att springa ett maraton. Så rent logiskt borde jag ju kunna ge mig på att springa ett maraton.  Kanske ska börja lite lätt med Storsjöloppet som går av stapeln den 22 maj. Vill bara inte göra det själv. Nu har jag jag ju nya löparskor och allt så att det känns lite som att det skulle vara ett bra mål, att kunna springa Storsjöloppet hela vägen.....beroende på hur långt det nu är.
    Funderar oxå en hel del på vad jag och resten av samhället Holmsund skulle kunna göra för de stackars asylsökande som bor på Mäster Erik. Det är ett helt gäng med små barn som inte har så mkt att sysselsätta sig med på dagarna, ochs om jag har förstått det så finns det knappt någon personal i huset som är närvarande eller räcker till. Det skär i hjärtat då man ser de små barnen. Jag vill göra nåt och sitter och funderar på vad mans kulle kunna göra mer än att donera kläder och leksaker! Tips mottages gärna.

Ciao
   
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar