fredag 16 mars 2012

Barnarbete!

    Igår hälsa Oscar på oss ett par timmar och av någon konstig anledning fick jag mer gjort under tiden jag hade tre små barn att ta hand om själv än vad jag fått gjort då jag varit allena. Jag hann dammsuga, torka golven, hänga tvätt, stoppa in tvätt. Mata kidsen, plocka lite här och plocka lite där. osv. Allt tack vare "The Little Devil alias Dennis" som av nån anledning inte alls var så diabolisk som han brukar kunna vara. Han roade bebisarna allt vad han kunde, han passade så dom inte gjorde illa sig eller kom åt nåt dom inte fick leka med och han fick Oscar att kikna av skratt om och om igen. Det var underbart att se. Tänk om jag kunde drilla Dennis att vara så där varje dag, då skulle jag snart kunna be honom natta Meja och sig själv så att jag kan fara på träning på kvällarna.
    Igår styrde jag dessutom upp massa hemlagad barnmat till Meja, potatis och morotspure, sedan koka jag köttsoppa. Vi var även på favvostället numero ono IcaMaxi och handlade litetgrann.  Faktiskt så var det inte svårt att försöka tänka nyttigt när jag handlade. Köpte lite nya saker jag ska prova på både mig själv och resten av familjen. Det känns underbart att det INTE är speciellt jobbigt att gå och handla nyttiga saker. Att tänka på nyttiga råvaror går bra och steget till att tänka mer miljövänligt är inte långt bort. Frågan vad nästa steg därifrån är?
    Då vi hade handlat och kommit hem så kastade jag i mig en macka och for iväg för att prova på ett BodyCombat-pass. Alla pratar ju om de där jäkla passen om hur roliga de är och det märks då de JÄMT är fullbokade. Väl där så var ju hela lilla gympasalen på Storsjö full med folk. Två unga, snygga, charmiga och välsvarvade killar höll i passet och de verkade dessutom känna majoriteten av deltagarna ( som var en salig blandning av fnittriga tonårstjejer, fnittriga mammor och fnittriga tanter, ett par sportiga killar och jag som fnittrade mest). Dom höll upprop och sedan frågade de om någon aldrig hade provat BodyCombat förr, och efter att ha slängt en snabb blick över salen och insett att ingen räckte upp handen så kunde jag ju inte vara sämre jag heller och låtsades som att jag inte hörde vad han sa. MEN de lär ha märkt ganska fort att tjockisen längst till vänster, som hela tiden gick åt fel håll och sparkade omkring med benen som en berusad älg, var en riktig noob (som Benji skulle sagt). Men jag försökte och försökte och försökte. Jag svettades som en gris men det var nog mest av all hjärnaktivitet av att försöka hänga med och för att jag skämdes så över att vara den enda i hela jävla salen som inte följde den väl koreograferade folkmassan. Ja, men jag ska ge det 4-5 gånger till, för det är vad dom som kan det här säger att det tar innan det sitter.

De välsvarvade instruktörerna.
(bild snodd från Storsjösidan på Facebook)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar