tisdag 17 april 2012

Jag blir så arg att jag nästan kräks!

Läser i VK om att kommunen återigen vill kasta ut flera hundratusentals kr av våra kulturpengar på ännu en statyjävul.....en jävla klädnypa. Alltså hur i HELVETE kan vi bara sitta och se på när de mer eller mindre kastar pengar i sjön som skulle kunna gått till så många andra saker i Umeå`s kulturliv... Kultur är väl så mkt mer än statyer eller? Jag blir bara så jävla upprörd och jag ska fan gå dit och demonstrera som en galning, eller matstrejka (öööh) tills de lägger pengarna på att lyfta fram nåt helt annat ur kulturperspektiv i Umeå.
    ELLER, är det så att det här är nåt bra? Finns det nåt om den här statyjävulen som gör det värt att kasta ut över 600.000 kr? Går pengarna till nåt bra då allt e betalt och klart? Berätta gärna om det är någon som vet? För jag kan helt enkelt inte acceptera att de faktiskt helt enkelt bara köper en statyjävul för över 600.000 och kallar det en bra kultrusatsning.
    Sedan att påstå att gubbjävulstatyn som står inne i stan är folkkär är ju bara rent jävla skit snack. Jag hatar den.... hade den kostat 5000 kr kanskej ag inte orkat bry mig, men den "Standning Man" kostar alltså 890.000 kr. Efter som jag vet det mår jag illa varje gång jag ser honom.

1 kommentar:

  1. Hej tittade på dina bilder och inlägg och tyckte att de var jätte fina och bra :D

    SvaraRadera