onsdag 11 april 2012

Att ha bröllopsdag då man är döende och det stormar!

Danne åker bräda!
   
Vi har spenderar hela påsken i fjällen tillsammans med Fam.Hallèn. Det har varit riktigt härligt med strålande sol  och relativt lugna dagar.
Enda riktigt jobbiga var att först fick Dennis ögoninflammation och feber, vilket iofs var snabbt övergående, men sedan fick Meja oxå ögoninflammation som fortfarande sitter i. Sista dagen fick jag en släng av öroninflammation, halsont och hosta som jag nu på min och Daniels tredje bröllopsdag kan krydda lite xktra med ögoninflammation i vänster öga. Jag som ville göra nåt mysigt, för en gångskull, med tanke på att tidigare bröllopsdagar spenderats typ i soffan med en pizza och hyrfilm. Inte för att det bör underskattas.
    Den bästa bröllopsgåvan jag skulle kunna tänka mig idag är att Daniel kommer hem MYCKET tidigare från jobbet och avlastar mig från barnen, och då framförallt från han som fick smeknamnet "LillSatan" under påskhelgen. Smeknamnet fick han inte för att han betedde sig speciellt illa, det hade nog mest med hans läten att göra....ni kanske minns tidigare referenser till filmen "Exorsisten". Men med tanke på Daniels höga arbetsmoral (som är jättebra att ha) så kommer han troligtvis inte att prioritera sin sjuka fru på deras bröllopsdag....
    Den som däremot av nån anledning var en riktig "PITA" (Pain In The As) i fjällen var Benji. Han gjorde aldrig som man sa, han var uppkäftig och ruskigt dryg, och inte bara mot mig. Han var dessutom oförskämd och otacksam. Nu kanske övriga deltagare under påskhelgen skulle tycka att jag överdriver när jag skriver det där men faktum är att eftersom Benji oftast är en snäll kille som gör som man säger så blir det xktra påtagligt när han helt plötsligt bara vägar göra massa saker. Det är kanske så han fungerar då man eliminerar saker som tv/data-spel och filmer? Huvva!
    Nu ska snart iallafall en av världens bästa och mest omtänksamma grannfruar komma och hämta "Lill Satan" ett tag så han får leka med hennes pojkar. Dom är förövrigt oxå sjuka, men Isabelle är troligtvis inte döende som jag är.
    Vill bara passa på att ge lite creds till våra kids nu efter att jag gnällt ett tag på dem: Börjar med Dennis som brukar få mest "kritik" i den här bloggen, han skötte sig faktiskt över all förväntan. Jag hade ju som sagt föreställt mig renarama stresshelgen med honom. Det som värmde mest var då han lekte med Jessica och Jontes son William som bara är dryga året.
    Jeppe har varit otroligt hjälpsam och snäll, vilket han iofs brukar vara. Tänk att 15-årig grabb tar med sig sin pappas tjocka fru ut på skotertur och hela tiden ser till att jag hänger med och DESSUTOM lät mig köra den fränigare skotern.
    Benji han lärde sig lite olika kortspel ganska fort, och dessutom spederade han en hel dag ute i skogen med karlarna då de fällde träd och högg ved. Tänk att han har klarat sig utan tv-spel i 5 dagar.
    Meja har inte gjort mkt väsen av sig som vanligt. Hon har mest sovit, ätit, bajsat och lett mot alla.

   
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar