onsdag 21 december 2011

Last Christmas

Vid den här tiden förra året var jag på smällen utan att jag visste om det. På julafton hade jag så himla ont i magen och då trodde jag att det hade med endometriosen att göra fast det var början på lilla Meja som skapade en sådan obekväm stämmning.
    Allt det goda på julbordet var inte så gott som det brukar och bara det i sig var en besvikelse.  Några dagar senare var jag inte chockad då det visade sig att jag var gravid.
   Tänka sig att vid den här tiden förra året hade vi ingen aning  om att familjen skulle ha utökats med en lillasyster. Tänk vad fort saker kan förändras......och vilken tur det, för tänk om jag satt här och nu och inte hade min lilla Meja snusandes bredvid mig, livet skulle varit en smula fattigare och jag skulle inte ens vetat om det.

    Förra julen hade vi en granjävel som jämt föll omkull hela tiden.  Känns som att vi försöker hitta en gran som kan stå kvar i år.


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar