måndag 1 augusti 2011

Rännstensunge

Igår kom Danne hem med min lilla lortgris.
Är inte van att vara borta från Dennis så länge, så det har varit en pärs. När han kom hem såg han ut som en liten luffare, det märktes att han varit på landet så att säga. Det värsta var att han sten jävla vägrade att ta ett bad eller en dusch, och jag tänkte ju inte låta honom lägga sig i rena sängkläder lortig. Det blev en hel del skrik, panik och våldsamt motstånd från Dennis sida. Men duschad blev han efter att jag mer eller mindre med våld genomfört duschandet. Jag var lika blöt som han när allt äntligen var över.    
 
Det har trots allt varit skönt att fått ha umgåtts med bara Benji i helgen, även om han mest varit runt med massa kompisar, och jag varit en sur mamma.

Lördagkväll så kom en av Benjis kompisar och sov över. Dom var uppe till kl var mitt i natta.  
Benji for till sin far igår och jag gick en runda på strömpilen och Maxi. När jag kom hem städade jag ur bilen. Det är skönt att då känna sig nyttig.   

Jag sover så otroligt dåligt på natten och har otroligt svårt att somna in Och när jag vaknar på morgonen har jag ont i hela kroppen.    
Känner att de närmsta veckorna kommer handla om en hel del vilande.
Både fysisk och psykisk vila. Orkar helt enkelt inte ta itu med allt jag borde ta i tu med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar