söndag 25 september 2011

Ooops!

I går skulle jag förbi Tessan och Daniel som hade förfest. Det var ett ypperligt tillfälle då dom bor tvåhundra meter ifrån oss och jag ville lämna lillan hemma med Daniel, så om jag inte klarade mig utan Meja eller hon inte klarade sig uta mig så skulle jag vara hemme på ett par minuter.
    janne kom förbi hos oss innan och myste lite med lilltjoppan. Jag hade just tryckt i mig en omelett och inte bara EN eller TVÅ utan TRE chokladgömmor och en mugg med kaffe. Började få lite ont imgen typ som halsbränna, så jag tryckte några novalucol och hoppades att det skulle gå över, men det blev baraq värre och värre. Börjaqde misstänka att det var gallan som spökade. Har haft känningar då och då de senaste 2 åren men inget som liknande detta. Efter ett tag så gick det bara över så jag tog en starköl och Janne i handen och gick till Tessan och Daniel`s casa. Just som vi kom innanför dörrarna började det onda igen och denna gång var det värre än att föda barn. Det gjorde så ont att jag började krypa omkring på golvet. Jag grinade, svettades och småskrek tror jag.
    Janne hämtade bilen och skjutsade mig till mamma som gav mig starlka värktabletter. Sjukvårdsrådgivningen bad mig åka till primärvården på Ålidhem och bästa Janne skjutasde mig dit då anfallet gått över.
    Jag trodde att primärvården på Ålidhem innebar samma sak som akuten fast sämre, men jag fick hjälp på engång. Doktorn klämde på magen och jag fick en spruta i rumpan. Han ville ge mig en remiss till Kirurgen så jag skulle få en morfinspruta men vid det här laget så gjorde det inte alls lika ont som tidigare.
    Janne satt med mig hela tiden tills det var dags att fara hem, då kommé Danne och hämtade mig.
    Nu måste jag tänka på vad jag äter. Jag är livrädd för att få ett sådant anfall som jag fick igår.

    Meja har preparerats med minifom droppar och semperdroppar, dessutom fick hon ersättning i går eftersom jag hade så mkt medicin i kroppen. Det visade sig att hon var ganska nöjd frammåt läggdags. Jag har nu en ny teori om varför hon varit så grinig och det är att hon fått i sig för lite mat. Hon fick runt 150 ml igårkväll och jag tvivlar på att hon fått i sig så mkt då hon ätit av mig. å nu ska vi prova att lägga till lite ersättning på kvällarna.

    Annars då? Jo de e väl lugnt. Måste börja få lite rutiner som sagt. Promenera då jag lämnar Dennis på dagis och sedan greja på hemma och förhoppningsvis umgås med nå folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar