söndag 18 september 2011

Not going so well.!

Skulle ju ta tag i mitt nya nyttiga liv i måndags......det gick käpprätt åt h-vete ungefär så fort måndagen startade. I morgon, måndag, ska jag göra ett nytt försök.
    Måste säga att jag har varit i ett jäkligt konstigt humör i veckan. Det går ganska mkt upp och ned, jag längtar efter folk och att få vara social men i samma veva drar jag mig för att träffa folk.
    Förutom min raskt ökande vikt så kan jag tala om att Dennis är ganska tuff att ha att göra med just nu. Det gör ont i mig att jag inte kan hantera honom på rätt sätt eller har tålamodet till att hitta rätt sätt att göra det på.
    Benji försöker så gott han bara kan att anpassa sig efter mig och mina regler. Jag borde vara lite mjukare med honom men jag vill så gärna försöka lära honom hur saker fungerar. Jag vill att han skall få lite rutiner och jag vill att han ska hänga med lite mer. Hans liv har varit ganska rutinlöst framtill nu. eller Rutiner har han haft men inga rutiner som kommer att hjälpa honom i livet. Han är inte nöjd men jag hoppas att han förstår förr eller senare att det jag gör gör jag för honoms eget bästa.
    Meja, min Meja förbryllar mig lite. Okej, hon är bara 4 veckor men hon ger mig en sådan allvarsam känlsa, alltså att hon är en allvarsam liten tjej. Hon är snäll, sover mest och äter, därimellan ligger hon och tittar och lyssnar. Hon observerar helt enkelt. Hon har haft en del magknip nu på slutet men jag misstänker att det kan ha att göra med vad jag ätit. Ska vara mer försiktig med vad jag stoppar i mig.
    Nu ska jag fortsätta se på "Dexter"


Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar