måndag 12 september 2011

Babyblues!

Just nu lever jag i en bubbla av bebisbajs, tuttar, 120 blöjbyten om dagen, bröstmjölk, idominsalva, på/av-klädning, in och ut ur bilden och fram och tillbaks till sjukhuset för att dom ska sticka och ta min dotters blod. Undertiden så går jag omkring och känner mig lite låg då jag egentligen borde spira av lycka. Varför blir det så då man fött barn?
    Jag har ju frossat en hel del i massor av gosaker i helgen och tanken var att i dag, måndag, så skulle ett nyare hälsosammare liv ta vid.....det första jag gör då jag klivit upp är att halsa ett glas med avslagen ljummen cocacola för att jag var så törstig. Tanken att vattnet i kranen kunde ha hjälpt mig föll mig aldrig in. Efter att ha skippat fruskosten pga stress för att få i väg barnen till skola och dagis och pga av trötthet då jag haft inte bara en utan typ 5 mardrömmar  i natt växlevist med att det varit dags att mata Mejagumman och byta blöjor på henne, så högg jag in på ett par goda mackor och en kopp te till lunch.  Sedan blev jag ju gibetvis tvungen att ta den sista "Jacky" (chokladpudding) som stod i kylen för att......ja, den stod ju där alldeles ensam. Bra start på mitt hälsosamma liv.
    Nu ska jag klä mig och Meja sedan bär det av till sjukhuset igen. Idag MÅSTE det vara sista gången och vi MÅSTE bli utskrivna.
    I veckan vankas det besök av flickorna Kosovac, surströmming med mor och bror samt förhoppningsvis en date med Cissi och min namne.

G`day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar