måndag 20 juni 2011

The show must go on

Så blev det vardag igen. Jag tycker verkligen inte om att inte ha något att göra på dagarna. Det suger. Så tråkigt att Daniel är på jobbet och det är svårt att sysselsätta barnen. Benji sysselsätter sig ju själv om han bara har ett tv-spel, lego eller en kompis att leka med.
    För min egen del så känner jag att min sociala kompetens ligger på minus just nu. Den där geggan i huvudet som uppdagade sig då jag väntade Dennis har kommit ännu en gång som ett brev på posten. Bara ca 10 veckor kvar nu......
    I går fick vi besök av Dennis farfar och hans fästmö, dom hade köpt en sanlåda till Dennis i födelsedagspresent. Lyckan. De hade även med sig sin lilla tax Betty som tog första tillfället i akt och rymde så fort hon kunde. Frågan huruvida en tax biter hårdast dök upp och jag har svårt att se att en tax biter kraftigare än säg en rottis eller mastiff, det jag däremot kan tro är att biter en tax fast så släpper den kanske inte första taget.
    I övrigt var vi på kalas med Dennis hos en av hans dagis kompisar som fyllde fyra år.  Sedan for vi hem och gjorde ugnspannkaka och jag tog tag i källar städningen, och det behövdes kan jag säga. Det ska väl bli dags att börja måla där nere. Ska oxå börja ta i tu med hallen nere. Har ju tapet som bara väntar på att få pryda väggarna.

Näe, nu ska jag rycka upp mig.
 ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar