måndag 17 september 2012

Barnuppfostran

Nu är alla mina barn placerad inom barnomsorgen här i Holmsund. Det känns bra. Meja var minst lika enkel att inskola på dagis som Dennis var. Alltså dom struntade fullständigt vidare jag var närvarande eller inte.  Jag tror stenhårt på att det har att göra med min fantastiska barnuppfostran att göra. Vill ni lära er hur man bäst ser till att sina barn blir enkla att ha på dagis så kan jag ge er några tips.

    1. Ignorera dom så mkt som möjligt på dagarna vilket innefattar följande steg
- Lek och sjung för allt i världen INTE med dem för mkt utan släpa hellre med dem runt till dina kompisar så att du inte behöver ta så mkt ansvar för dom utan dumpa över ansvaret på kompisarna så att du  "vänjer" dem med andra vuxna människor redan tidigt i deras liv. Deras hunger efter jämlikar (andra barn)kommer då  vara så stor tills dess de börjar på dagis så att de kommer inte kunna få nog av dem de första 3 åren på dagis.´
- Bär inte omkring på dem hemma, även om de skriker, gråter och sträcker upp armarna och tittar på en med sina stora tårfyllda ögon. Nä, kväv då den där mammainstinken som säger att du måste skydda ditt barn. Tänk då istället på den dagen dagisinskolningen närmar sig och hur mkt bättre det kommer att gå om du redan lärt dem att vara "självständiga".
    2.Ge dem äcklig mat, helst köpt barnmat, vill du vara riktigt säker på att barnet kommer att äta bra på dagis se till att laga egen mat då och då oxå, jag kan bistå med en hel del fungerande recept som åker ut ur munnen minst lika fort som det åker in. Det kan finnas en viss risk att barnet blir undernärt om man följer recepten, men tänk då hur bra dom kommer trivas på dagis sedan. Man får väga fördelar mot nackdelar.......
    3. Se till att hålla dem inomhus så mkt som möjligt det första året så att när de väl börjar på dagis blir alldeles hänförda och ogrundligt nyfikna på alla finesser naturen utomhus har att erbjuda. Tänk, vind, sand, gräs, jord, sten, träd, löv, gungor, regn. En helt ny värld öppnas för dem, dom kommer inte ha tid att fundera på var du är eller på att vara ledsen överhuvudtaget när det finns så mkt nytt att upptäcka.


Ja det var tre av de viktigaste tipsen, vill ni lära er mer om hur man bäst uppfostrar barn till att bli så enkla att ha och göra med som möjligt så får ni köpa min bok för 599:- plus moms,  som nu finns hos väl utvalda återförsäljare runt om i världen.



Eller så ska ni ta allt jag just skrev med en stor nypa salt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar