söndag 24 april 2011

Våren är här


Det är otroligt härligt att våren närmat sig med stormsteg. På bara några dagar har snön som täckt gården smält bort och fina vårblommor har ploppat upp här och där.
    Som mest håller jag på att skriva fördjupningsarbeten i både psykiatri och handikappkursen och som vanligt gör jag allt i sista minut.  Men får jag bara sitta i lugn och ro i Helenas lägenhet där  det inte finns så många störningsmoment så går det ganska snabbt ändå.
    Jeppe är här i några dagar och som vanligt då han kommer blir det mkt skräpmat och mkt godis, det kan ha att göra med att det är påsk oxå, men jag klagar inte.
    Benji har för andra gången i sitt liv inte firat påsken tillsammans med oss och det är lite sorgligt.
    Själv är jag lite "down under" och känner mig som världens tröttaste och osocialaste människa. Känner att kroppen behöver mkt vila och att jag inte får stressa något mkt för då tar det stopp på alla fronter.
    Vi har inte gjort så mkt faktiskt utan har mest börjat koncentrera oss på vad som skall göras i huset under sommaren och det är en hel del.
    Nu ska jag ta i tu med skolarbetet så jag blir färdig tills redovisningarna  nästa vecka.
Ciao och trevlig påsk

2 kommentarer:

  1. Inte bra att du är down under gumman :/. Hör av mig om du behöver snacka eller vill ha lite sällskap, saknar dig som tusan!

    Kram bästa vännen :)

    SvaraRadera
  2. Och du, no pressure, jag vet hur det är att vara nere och att inte orka. Kraaaaam

    SvaraRadera