lördag 9 april 2011

Tar det lugnt

Hej.
Nu har vi avklarat alla redovisningar i skolan, så nu är det bara skrivuppgifter, fördjupningsarbeten och prov kvar. Har inte funderat klart ännu vad jag ska fördjupa mig i inom handikapp, det har lutat åt autism och Aspergers men men jag vet inte riktigt vad som intresserar mig.  På psykiatrin funderar jag på att skriva om schizofreni.
    Benji har varit hos sin pappa hela veckan och jag har saknat honom och tänkt på varje dag med en uns av dåligt samvete. Känns inte som att jag riktigt räcker till åt honom och att vi här hemma måste strukturera upp vår vardag så att alla barn får den tid och uppmärksamhet de förtjänar.
    Dennis är inne i en rolig men iblandganska enerverande fas, han kan ungefär allt själv och när det visar sig att han inte kan det bryter han ihop och gnäller. Det är oxå roligt så han skäller på "döda ting". "SLUTA nu tvättkorgen!"
    Jag är lite låg just nu och det är lite jobbigt. Är mkt irriterad och har svårt att hålla inne all irritation, det är bäst att göra det för det är ingen befogad irritation. Men det är som vanligt jobbigt att bita ihop.
    I morgon är vi bjudna på kalas hos Benjis kusin som fyller år. Att vara med Familjen K får mig nog på bättre humör.


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar